Ik vermoed franseritus !!
Als inspuitingedeelte werkt ,de injector benzine uit puft en vonk gevaarlijke blauwe vlambogen richting frame trekt ..dan vermoed ik toch dat membraan waarschijnlijk enige is dat over blijft .
Waarschijlijk sluiten de tongen van membraam niet lekker af en word zaakje nat.
Neem aan dat ie nu zwaar verzuipt steeds ?
Vraagje .heb je een gewoon peugeot vervang membraam gebruikt of eentje die speciaal voor de Elystar is ? mogen niet te slap zijn .Zou dit desnoods even verifieeren met officieele peugeot dealer , het lokale onderdelen paleis zal je er geen zinnig antwoord op kunnen geven en pakt het eerste de beste membraam waar peugeot op staat.
(Ik nam het met korreltje zout daar veel dealers nogal graag naar klant in superlatieven praten , maar heb wel eens dealer tegen me horen zeggen dat ie speciale membraamplaatjes plaatst ..maar zou ook geloven dat dat gewoon goedkope olympia carbon plaatjes waren toen ik zag wat er dan in moest ,maar oke ..)
Carterdruk is wel iets hoger bij een elystar als bij andere peugeots doordat er meer gewicht /vulling van krukas is...
Bedankt voor je snelle reactie.
De elystar heeft er 26000 km opzitten en het membraam heb ik meerdere malen moeten vervangen.
Er zit nu geen originele meer op, maar een vervanger van polini. Deze heeft nooit problemen gegeven.
Een tong van het membraamplaatje was inderdaad afgevreten aan de tip. Dit leek mij ook de oorzaak van het niet starten, maar na vervanging van het plaatje nog steeds geen effect. Hij verzuipt inderdaad.
Ik bestel maar een volledig nieuw membraam, misschien dat ik toch iets over het hoofd zie.
Jo
Laatst aangepast door Chemado : 24 February 2008 om 23:20.
|