peugeot elystar ombouwen
Hallo allemaal ik ben in het bezit van een peugeot elystar sdi en ja ik weet de nadelen maar omdat ik ze mooi vindt heb ik er toch een. Ik heb eigenlijk weinig problemen gehad maar ik merk dat de electrische bedrading hard aan het worden is en er steeds meer en vaker electrische storingen uit voort komen en begin ik een beetje genoeg van het fragiele systheem te krijgen. Ik heb zitten denken om een elystar blok om te gaan bouwen,ik heb nog een blok liggen van een sv nu wil ik carterhelft,krukas,ontsteking en oliepomp omzetten naar een elystar.Electrisch zal er een en ander gewijzigd moeten worden en de gaskabel ivm oliepomp,vacuumpomp voor benzine toevoer vanuit tank af te sluiten. Dit is allemaal wel te realiseren denk ik alleen wil ik weten of die hele cdi en ecu gebeuren er uit kan of erin moet blijven voor andere functie te behouden en zo ja welke,zo weet ik niet of de snelheidsmeter ook hierdoor aangestuurd word. Verlichting,richting aanwijzers,claxon ed blijft functioneren,ontsteking van sv is vrij simpel en heeft geen cdi !!
dus ook de startonderbreker is weg. Is dit te realiseren of komen er meer problemen boven water ?? graag reacties om verder te kunnen denken voor we gaan beginnen. Gr Nico
|